Een leven vol liefde en plezier. Yoga workshops, yogareizen, persoonlijke groei. | 5 tips om jouw goede voornemens in 2018 te realiseren
Vijf tips om jouw goede voornemens van 2018 te realiseren
yoga, goede voornemens, 2018, nieuwjaar, doelen, retreats, yogaretreats, yogareizen, beloning, cadeau
16234
post-template-default,single,single-post,postid-16234,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,paspartu_enabled,paspartu_on_bottom_fixed,columns-4,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive
 

Goede voornemens. Zó begin & eindig je 2018 h’eerlijk!

yoga, nieuwjaar, goede voornemens, 2018, doelen, beloning, cadeau, retreats, yogareizen, yogaretreats

Goede voornemens. Zó begin & eindig je 2018 h’eerlijk!

Yesssssssssss, it’s that time of the year again!

Kerst is achter de rug en de tijd van plannen is begonnen, plannen maken voor NYE maar ook het maken van goede voornemens. Wat heb jij voor 2018 op je lijstje staan? En vooral…

Hoe zorg je ervoor dat deze keer je goede voornemens wél gerealiseerd worden?

Uit onderzoek blijkt dat de meeste goede voornemens al binnen een maand vergeten zijn.

Hierbij vijf tips die er voor zorgen dat jij straks kan zeggen dat het wel is gelukt!

  1. Plan een korte termijn doel

Uiteraard kan je een groots goed voornemen hebben. Het is van belang dat je op weg hier naartoe kleine(re) doelen stelt. Deze zijn gemakkelijker te realiseren en kunnen zo zorgen voor tussentijdse succeservaringen.

  1. Vertel anderen over jouw voornemens

Niks is minder jammer dan na 3 weken al te moeten bekennen dat je je goede voornemens aan de wilgen hebt gehangen. Je vertelt liever na een paar maanden dat je (tussen)doel gerealiseerd is 😊 Wanneer anderen van jouw voornemens weten, kunnen ze je stimuleren je eraan te houden.

  1. Plan een cadeautje in het vooruitzicht

Beloon jezelf! Zo is het gemakkelijker om je goede voornemens vol te houden. Dit kan zijn van een lekker glas wijn bij het behalen van je (tussen)doel tot een mooie (yoga) reis (ja we promoten onszelf schaamteloos :-)) om te vieren dat je zo goed bezig bent. Onderweg naar jouw doel kun je wekelijks een kort evaluatiemomentje plannen voor jezelf om te kijken hoe je ervoor staat.

  1. Ga iets doen wat je leuk vindt

Misschien hoor je van veel anderen dat ze gaan sporten om stress te reduceren maar past een meditatie- of mindfulness dag, zoals deze (je bepaalt zelf de prijs van deze dag omdat wij het een te gekke dag vinden!) veel  beter bij jou. Kies voor jezelf en doe wat jou aanspreekt om je doel te realiseren.

  1. Kies 1 tot 3 goede voornemens waar je jouw aandacht op richt

Kies niet voor een lijst van 10 goede voornemens maar kies er één of twee uit. Focussen op maximaal 2 à 3 doelen blijkt in praktijk beter uitvoerbaar.

Naast het bovengenoemde stress reduceren staat afvallen standaard in de top 3 goede voornemens van alle Nederlanders. Ook die van jou? Dan hebben we nog twee tips om het jaar feestelijk te eindigen.

Wil je stress reduceren?

Start dan je dag met deze 4 yoga poses die je elke dag zou moeten doen.

Wil je afvallen?

Verleg je focus van ‘Ik moet afvallen en mag dit niet meer en dat niet meer’ naar wat je juist meer wil eten. Dit zoete ontbijt recept bevat 300 gram groente, eat your heart out, sexy babe.

Wij wensen je een geweldige jaarwisseling en heel veel goeds. Laat dat nieuwe jaar maar komen!

Liefs,

Sophie en Hanneke

Geen reactie's

Geef een reactie