Zwangerschapsyoga & doula | 20 weken zwanger, borstvoeding en bekkenbodemspieren
Voorbeeld van de zwangerschapscursus avontuur van veertig weken. Ik neem je mee in 20 weken zwangerschap en de postnatale periode. Tips over borstvoeding en om borstontsteking te voorkomen.
zwanger, bevalling, bevallen, zwangerschap, zwangerschapscursus, borstvoeding, 20 weken zwanger
16500
post-template-default,single,single-post,postid-16500,single-format-video,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,paspartu_enabled,paspartu_on_bottom_fixed,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive
 

20 weken zwanger, borstvoeding tips, bekkenbodemspieren en buikspieren trainen na je bevalling

20 weken zwanger, borstvoeding tips, bekkenbodemspieren en buikspieren trainen na je bevalling

Gefeliciteerd! Je bent nu op de helft van je zwangerschap. Wat mooi! Je baby is nu ongeveer 25cm groot en ongeveer 300-360 gram zwaar. De gelaatstrekken worden gevormd net zoals de wimpers en wenkbrauwen.

Door de snelle groei van je baarmoeder kan je last krijgen van bandenpijn, een scherpe pijn in je onderbuik, liezen en vagina. Rust en een warm bad kunnen wonderen doen! Het is overigens niet gevaarlijk, maar soms wel vervelend. Als je niet meer lekker op je buik kan leggen koop dan een voedingskussen om mee te slapen. Verder is het belangrijk om niet meer zwaar te tillen. Mocht je duizelig zijn dan kan dat komen door het extra bloed dat je aanmaakt.

Hoe voelt de eerste beweging van je kindje? Sommige moeders noemen het belletjes, andere vlinders ik vond het in het begin verwarrend of het darmen zijn of de baby. Tot je het weet! Geweldig om te voelen en toch echt ook wel anders dan de omschrijving die ik geef. Het is onbeschrijfelijk mooi.

Als je borstvoeding wilt geven geef ik je in deze video heel veel tips. Ook belangrijk om goed voor jezelf te zorgen als je kindje er eenmaal is, neem je rust, vraag of mensen voor je koken en schoonmaken en neem de tijd voor je herstel. Daar heb je de rest van je leven profijt van.

Bekkenbodemspieren en buikspieren herstellen het allermeest in de eerste acht weken na je bevalling. Ik geef je twee oefeningen om dat herstel te bevorderen. Natuurlijk kan je ook altijd een afspraak met me maken.

Geniet van de informatie en leuk als je de hele zwangerschapscursus volgt op www.avontuurvanveertigweken.nl

Geen reactie's

Geef een reactie

Bekijk hoe wij omgaan met persoonsgegevens in onze Privacyverklaring.